maanantai 26. toukokuuta 2008

saavutuksia ja muutosvastarintaa

On melko saavuttunut olo, ja ajattelinkin hieman pröystäillä saavutuksillani. Kandidaatintutkielmani ja kypsyysnäytteeni on nyt hyväksytty (ooh!), olen suorittanut toisen kotimaisen kielen lakien ja asetusten mukaan (uuh!) ja minulla on kohta 200 opintopistettä (öö?).

Muuten valmistuisinkin kandiksi jo tässä hetkenä minä hyvänsä, mutta olen toki taktisesti jättänyt suorittamatta jotain epämääräisiä kursseja, sivuaineeni ovat vähän palasina maailmalla, enkä edes tiedä, mitä pitää tehdä jos haluaa saada sen kandinpaperin. Lisäksi: mikä uusi tutkintojärjestelmä? Kuulin pari vuotta sitten jotain huhua jostain Bolognan prosessista, ja kävin jopa silloin opintotoimistossa kysymässä, mitä teen asian suhteen. Siellä sanottiin, ettei kannata pitää kiirettä ja että kannattaa esim. tehdä ensin opintokokonaisuuksia valmiiksi. No, en ole pitänyt kiirettä, ja olen ehtinyt aloittaakin monta uutta kokonaisuutta (ei nyt puhuta siitä, etten ole tähän päivään mennessä rekisteröinyt ainuttakaan niistä. turhaa paperityötä, sanon minä!). Olen havainnut itsessäni melko voimakasta muutosvastarintaa (tai laiskuutta. molempi parempi). Pitäkää bologneesinne!

Viikon päästä on ensimmäinen työpäivä, sain tänään sähköpostia työpaikalta, jänskää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti