torstai 13. elokuuta 2009

Riudunta

Pitäisi tehdä vielä vähän töitä, mieluummin bloggaan (ooh!). A lähti Suvilahteen katsomaan Kraftwerkiä, minä jäin kotiin sulattelemaan ruokaa ja tuijottamaan epäluuloisesti työpapereita. Minulla oli kyllä ihan jonkinlainen syykin tulla tänne avautumaan, minulla on nimittäin piakkoin jokseenkin eeppiset mittasuhteet saavuttava matkakuume. Olen taas kuluttanut hyvän osan töiden tekoon varaamastani ajasta erilaisten matkasuunnitelmien tekoon, halpojen lentojen ja majoitusten etsiskelyyn sekä matka-aiheisten keskustelupalstojen lukemiseen. Touhussa olisi tietenkin huomattavasti enemmän järkeä, jos minulla oikeasti olisi varaa ja/tai aikaa matkustaa yhtään minnekään ennen ensi kesää. Mutta jos minulla olisi edes sitä rahaa, olisin voinut varata mm. seuraavia matkoja (tai oikeastaan lentoja, sillä pakettimatkojahan en toki harrasta):

Syksyllä Lontooseen (mp 50e, tosin vastahan minä toukokuussa olin Lontoossa, joten tämä ei ehkä ollut ihan viisas idea).
Luentotaukoviikolla lokakuun lopussa viideksi päiväksi Berliiniin. (mp 58e. Tosin lokakuun lopussa Berliinissäkin saattaa olla vähän ankeaa. Joo en olis halunnutkaan mennä sinne.)
Jouluksi San Franciscoon (mp n. 600e. Tosin siellä olis pitänyt olla iät ja ajat, eikä siellä varmaan ole mitenkään erityisen kiva ilma edes.)
Tammikuussa Kuubaan pariksi viikoksi (lennot n. 700e. Tähän en kyllä edes keksi mitään, haluan Kuubaan! Opintolainalla?)
Lisäksi kohtuuhinnalla näyttäisi pääsevän mm. Barcelonaan, Amsterdamiin ja New Yorkiin. Eniten silti harmittaa viime kuussa hetken myynnissä ollut Helsinki-New York-Buenos Aires-Helsinki 550e. Buenos Airesiin alle kuudella sadalla! Maailmankirjat sekaisin! Miksei kesällä voi hakea opintolainaa? Miksi pitää maksaa jotain tyhmiä sähkölaskuja ja ylioppilaskunnan jäsenmaksuja? Hmph.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti